Designfaktor +45 5046 8390

Libratone

Essensen af skandinavisk design

Med udgangspunkt i en massiv produktoffensiv, havde den danske højttalerproducent Libratone, behov for at deres website blev designet til understøtte direkte køb af deres produkter. Kernen i Libratones produkter er kombinationen af stilrent skandinavisk design og avanceret teknologi.

Den designmæssige udfordring blev dermed, at forene en smidig og ubesværet købsoplevelse og samtidig give plads til at produkterne kunne leve og eksponere deres visuelle æstetik, såvel som overbevise om deres akustiske formåen.

Resultatet blev et stramt visuelt univers, hvor produkternes geometriske former og mønstre blev reflekteret i brugerfladen og hvor afstanden til et potentielt køb, altid var inden for synlig rækkevidde.

Løsningen blev designet for Kvantum

Libratone blev startet af to danske iværksættere i 2009. Målsætningen var at skabe højttalere frigjort af kabler, men med kompromisløs akustik og formgivet i et unikt skandinavisk design, der dyrker den rene æstetik.
Nattergalen fra H.C. Andersens eventyr dannede oprindelig inspiration til Libratones logo. Den udgør en oplagt og gennemgående understregning af Libratones brand på tværs af designet.

Let's talk

Creative Director Victor Pedersen
+45 5046 8390